Walczymy o tytuł Złotej Szkoły NBP

Za nami kolejny etap realizacji projektu Złote Szkoły Narodowy Bank Polski. Ideą programu jest przygotowanie młodzieży do bezpiecznego poruszania się po świecie finansów. 

W styczniu powstała Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej. Ekipę tworzą uczniowie z klasy 3b menadżerskiej w składzie: Dominika Uszko, Klaudia Stachniuk, Patrycja Góralczyk, Martyna Łopąg, Olga Wójcicka, Lena Walczuk, Wiktoria Wędzina, Agnieszka Wilczyńska, Klaudia Czyż oraz Nikola Raczyńska. Nauczycielem koordynatorem jest Marta Klasura, a nauczycielem opiekunem Łukasz Łukiewicz. Grupa ma za zadanie realizację projektu, składającego się z trzech etapów: lekcji z ekonomią, warsztatu uczniowskiego oraz debaty szkolnej.

We wtorek 11 marca zrealizowaliśmy już drugi etap – warsztat uczniowski. W warsztatach uczestniczyła młodsza klasa menadżerska 2b. Zgodnie z założeniem organizatora zadanie polegało na przygotowaniu i przeprowadzeniu przez uczniów Drużyny Ambasadorów zajęć edukacyjnych dla kolegów. Tematem zajęć były „Cyberbezpieczne finanse”. Młodzież zaplanowała lekcję nietypową. Możliwość zdobycia wiedzy połączyła z zabawą oraz rywalizacją. Grupa opracowała grę planszową „Cyber pojedynek”. Gra została przewidziana dla maksymalnie 6 osób, które tworzą dwie grupy Obywateli i Hakerów.

Lekcja rozpoczęła się prezentacją multimedialną o cyberprzestępczości. Młodsi koledzy mogli dowiedzieć się na co trzeba uważać w sieci, jak chronić swoje dane osobowe oraz jak zachować się w przypadku cyberprzestępczości bankowej. Ważnym elementem prezentacji było przedstawienie procedury zgłaszania kradzieży i wyłudzeń danych. Prezentacja była kluczowa, ponieważ to w niej były ukryte odpowiedzi do pytań znajdujących się w grze. Gra planszowa była kulminacją warsztatu. Uczniowie klasy 2b zostali podzieleni na 6-osobowe zespoły. Każda osoba z zespołu losowała swoją rolę w grze – hakera lub cywila. Grupy przemieszczały się po planszy, odpowiadając na pytania. Aby przejść kolejne pole, należało poprawnie odpowiedzieć na pytanie związane z cyberfinansami. Po dotarciu na metę gracze otrzymywali puzzle, które należało poprawnie ułożyć oraz zeskanować kod QR, który prowadzi do specjalnie opracowanej strony internetowej. Po wpisaniu poprawnie loginu i hasła wyświetla się komunikat przypisany do grupy.  Zabawie nie było końca. Świadczą o tym zadowolone miny naszych młodszych kolegów. 

Bardzo dziękujemy za pomoc w realizacji zadania p. Grzegorzowi Olszanowskiemu.

Technicznie wsparli nas koledzy z klasy 3f: Wojciech Chudoba i Maciej Ślapaczuk.

Dziękujemy za wyrozumiałość Dyrekcji i naszym nauczycielom.

Liczymy na uzyskanie tytułu Złotej Szkoły NBP. Trzymajcie za nas kciuki ????

#ZłoteSzkołyNBP

Podziel się swoją opinią
Skip to content